Η
έρευνα είναι μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος:
το Leonardo da Vinci , το οποίο στοχεύει στην ενδυνάμωση
και ολοκλήρωση όλων των ενεργειών που εκπληρώνονται
από μέλη της ΕΕ, υποστηρίζοντας διακρατικά προγράμματα
στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με πλήρη
σεβασμό σε κάθε ευθύνη του μέλους σχετικά με το
περιεχόμενο και την οργάνωση καθώς και των πολιτιστικών
και γλωσσικών διαφορών.
|
Το
πρόγραμμα Leonardo da Vinci έχει 3 αντικειμενικούς
στόχους: |
-
προώθηση ικανοτήτων και ανταγωνιστικότητας, ειδικά
των νέων ανθρώπων, μέσο της επαγγελματικής κατάρτισης
σε όλα τα επίπεδα συνδυάζοντας – μεταξύ άλλων – την
επαγγελματική κατάρτιση με μαθητεία και υποτροφίες
για την προώθηση και διευκόλυνση της ένταξης και
επανένταξης στην αγορά εργασίας.
-
βελτιώνοντας
την ποιότητα της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης
και την πρόσβαση σε αυτή καθώς και την
εφ’ όρου ζωής απόκτηση ικανοτήτων και ανταγωνιστικότητας,
ώστε να αυξηθεί η προσαρμοστικότητα των ικανοτήτων,
κατάλληλα, συγκεκριμένα για τις σύγχρονες τεχνολογικές
και οργανωτικές καινοτομίες.
-
προώθηση
και ενδυνάμωση της συνεισφοράς της επαγγελματικής
κατάρτισης στην καινοτομία, με σκοπό τη βελτίωση
της ανταγωνιστικότητας καθώς και της επιχειρηματικής
ικανότητας. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη προώθηση
της συνεργασίας μεταξύ επαγγελματικής κατάρτισης
και εκπαιδευτικών θεσμών. Περιλαμβάνονται πανεπιστήμια
και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα – ειδικά μικρά και
μεσαία.
|
Το
πρόγραμμα ονομάζεται «Σχέδια Κατάρτισης για μικρομεσαίες
Επιχειρήσεις .Στοχεύει στην επεξεργασία καινούριων
μεθόδων κατάρτισης και προϊόντων ώστε να ενδυναμωθεί
η συνεισφορά επαγγελματικής κατάρτισης για τη βελτίωση
της επαγγελματικής ικανότητας, προωθώντας τις μικρομεσαίες
επιχειρήσεις σε μία νέα εκπαιδευτική κουλτούρα, αναγνωρίζοντας
και δίνοντας κίνητρο σε όλους τους εμπλεκόμενους. Συν
τοις άλλοις μέσο της δημιουργίας ενός δικτύου κατάρτισης
μεταξύ οργανισμών κατάρτισης και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
σκοπός είναι ο προσδιορισμός των μεταβλητών που διευκολύνουν
την πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Επίσης διευκολύνει
την πρόσβαση στην κατάρτιση σε άτομα με μειονεκτήματα
και δυσκολίες (νέοι δίχως προηγούμενη επαγγελματική
εμπειρία, εργαζόμενοι με απαρχαιωμένες γνώσεις, γυναίκες,
άτομα με αναπηρία). |
Αντικείμενο: |
Μία
συστηματική έρευνας της κατάστασης των εμπλεκομένων
κλάδων, με σκοπό την ανίχνευση: |
-
των
εκπαιδευτικών αναγκών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
των κλάδων
-
πιθανών μεθόδων σχεδιασμού των δράσεων κατάρτισης
-
της
διαδικασίας και του χρόνου που απαιτείται για την
ένταξη των εκπαιδευομένων στην εταιρεία
-
την απαραίτητη διαδικασία ώστε τα «πακέττα κατάρτισης»
να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των μικρομεσαίων
επιχειρήσεων.
|
Το
Ερωτηματολόγιο |
ΤΟΜΕΑΣ
Α-προσωπικά δεδομένα
Σε αυτόν τον τομέα αναλύουμε τα χαρακτηριστικά του ερωτηθέντα:
θέση και δεξιότητες (ποια και πως αποκτήθηκαν)
Ο στόχος αυτού είναι ο προσδιορισμός της θέσης του ερωτηθέντος
στην εταιρεία. |
ΤΟΜΕΑΣ
Β-πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία
Σε αυτόν τομέα αναλύουμε ορισμένα στοιχεία που αφορούν
την εταιρεία στην οποία έγινε η έρευνα: αριθμός και είδος
εργαζομένων, τρόπος απασχόλησης και συμβάσεων, εξέλιξη
του αριθμού των εργαζομένων (αυξανόμενος – στάσιμος - μειωμένος)
κλπ.
|
ΤΟΜΕΑΣ
Γ-πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες
Σε αυτόν τον τομέα η εταιρεία , ταξινομείται με βάση το
εύρος και τη γεωγραφική κατανομή των πελατών. |
ΤΟΜΕΑΣ
Δ-πληροφορίες σχετικά με τον ανταγωνισμό
Ποια είδη σχέσεων υπάρχουν (αν υπάρχουν) μεταξύ ανταγωνιστικών
εταιρειών. Αυτός ο δείκτης εκφράζει τη στάση της εταιρείας
απέναντι στους ανταγωνιστές της και το βαθμό συντηρητικότητας
απέναντι στην καινοτομία. |
ΤΟΜΕΑΣ
Ε-σχέσεις με Συνδέσμους και Επαγγελματικές ενώσεις
Σε ποιές συνεργασίες (αν υπάρχουν) συμμετέχει η ερωτηθείσα
εταιρεία. Η ερώτηση αποσκοπεί στην αναγνώριση του βαθμού
της ευαισθησίας απέναντι στις πληροφορίες και ευκαιρίες
που προσφέρονται από τους συνδέσμους. |
ΤΟΜΕΑΣ
ΣΤ- θέματα προώθησης
Σε αυτό τον τομέα ερωτάται αν η εταιρεία φέρνει σε πέρας
ενέργειες διαφήμισης και προώθησης, και εάν ναι, με ποιον
τρόπο (εκθέσεις, εργαστήρια, γενική διαφήμιση, κλπ). Χάρις
σε αυτήν την ερώτηση, έχουμε πληροφορίες όσον αφορά την
επιθυμία της εταιρείας να προωθήσειι τον εαυτό της στην
αγορά. |
ΤΟΜΕΑΣ
Ζ-έκφραση των αναγκών
Αυτός είναι ο πλουσιότερος και ο πιο πολύπλοκος τομέας
του ερωτηματολογίου. Αναλύονται οι παρακάτω απόψεις: η
ευαισθητοποίηση της εταιρείας προς το αντικείμενο του προγράμματος,
η ικανότητα και ο τρόπος προσδιορισμού αναγκών κατάρτισης,
η διαδικασία λειτουργιών που ακολουθείται από το προσωπικό
ώστε να επιτευχθεί ανταγωνιστικότητα,η ποιότητα των σχέσεων
με την περιβάλλον. Αντιθέτως, άλλες ερωτήσεις δεν αποσκοπούν
στην απόκτηση συγκεκριμένων πληροφοριών, αλλά στοχεύουν
πάνω από όλα στην αντανάκλαση της άποψης του ερωτηθέντα
όσον αφορά τα θέματα του προγράμματος.
Σχεδόν όλες οι ερωτήσεις έχουν επιλογή απαντήσεων σε κλίμακα
από το 1 έως το 5, όπου το 1 αντιπροσωπεύει το χαμηλότερο
βαθμό (συμφωνίας, χρησιμότητας, συχνότητας, σπουδαιότητας...)
και το 5 τον υψηλότερο. |