Αρχή-Περίληψη Έργου
Πληροφορίες
 
Φορείς
Περίληψη Έργου
Downloads
 

Αναφορές
 
Εισαγωγή
Πρόταση
Ανάλυση Δεδομένων Ιταλία (pdf)
Ανάλυση Δεδομένων Πολωνία (pdf)
Ανάλυση Δεδομένων Ελλάδα (pdf)
Γενικά Συμπεράσματα
Ερωτηματολόγιο Έρευνας
 

ETP Video
 
Analog & ISDN (10 Mb)
Wide Band (38 Mb)
 
Περίληψη Προγράμματος
 

Σε ποιες ανάγκες απευθύνεται το πρόγραμμα?
Η δύναμη των Ευρωπαϊκών ΜΜΕ μπορεί να στηριχθεί στην παραγωγική ευελιξία που καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες της αγοράς.Από την άλλη το αδύνατο σημείο τους είναι η ανικανότητα κατάρτισης τόσο των νέων εργαζομένων όσο και των μακροχρόνια εργαζομένων, με την εφαρμογή ενός ειδικού προγράμματος καθώς και την πρόβλεψη μελλοντικών αναγκών( βλέπε σχετικές Εθνικές και Κοινοτικές Μελέτες ). Όλα αυτά είναι ιδιαιτέρως σημαντικά όσον αφορά την ανάπτυξη των ΜΜΕ στα πλαίσια των γρήγορων τεχνολογικών, οργανωτικών και παραγωγικών αλλαγών που οι ίδιες οι εταιρείες θα αντιμετωπίσουν με την παγκοσμιοποίηση της αγοράς. Εάν οι ευρωπαϊκές ΜΜΕ είναι ανίκανες να αναλύσουν την εσωτερική τους οργάνωση προβλέποντας και καθορίζοντας τις ανάγκες κατάρτισης καθώς επίσης και τις παραγωγικές στρατηγικές και στόχους, πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα να ανταποκριθούν στην γενική εξέλιξη.

Ποιοι είναι οι ειδικοί στόχοι του προγράμματος?
Με σκοπό να ανταποκριθεί στις προαναφερθείσες ανάγκες το πρόγραμμα στοχεύει στο σχεδιασμό μεθόδων κατάρτισης και εργαλείων , ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να σχεδιάσουν κατάλληλα σχέδια κατάρτισης (ΕΤΡ). Αυτά είναι προγράμματα που σκοπό έχουν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες κατάρτισης και τις απαιτήσεις για εξειδικευμένο προσωπικό των επιχειρήσεων. Αυτές οι ανάγκες προέκυψαν από τη διατύπωση της στρατηγικής των επιχειρήσεων που συνδέεται με την ανάπτυξη της επιχείρησης.

Τι σημαίνει η δόμηση Σχεδίων Κατάρτισης για τις ΜΜΕ?
Η δόμηση Σχεδίων Κατάρτισης είναι μια διαδικασία που απαιτεί:

  • Ανάλυση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος και των σχετικών στρατηγικών με σκοπό την αντιμετώπισή του από την επιχείρηση.
  • Έρευνα –μελέτη των αναγκών κατάρτισης της επιχείρησης.
  • Σχεδιασμό ενός αρθρωτού προγράμματος σύμφωνα με τις οργανωτικές αναπτυξιακές στρατηγικές που να περιλαμβάνει όλες τις συνιστώσες ( ανάλυση αποτελεσμάτων, στόχους, αντικείμενα, κατάρτιση, σχεδιασμό, συντονισμό και έλεγχο, παρακολούθηση, συμμετέχοντες, συμβόλαιο κατάρτισης, πηγές κλπ.)
Ποιος είναι ο αναμενόμενος αντίκτυπος του προγράμματος?
Τα μοντέλα , οι μέθοδοι και τα εργαλεία που θα παραχθούν θα στηρίζονται στη χρήση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής. Θα καθιστούν τις επιχειρήσεις ικανές ( οι εταίροι έχουν επιλέξει πειραματικά περιοχές με κοινωνικό και οικονομικό ενδιαφέρον) να αναπτύξουν συστηματοποιημένα προγράμματα και δράσεις κατάρτισης που να ανταποκρίνονται σε στρατηγικές επιλογές που στοχεύουν να διατηρήσουν, να προσαρμόσουν και να προβλέψουν το ρόλο των επιχειρήσεων στην αγορά. Με αυτό τον τρόπο οι επιχειρηματίες και οι υπεύθυνοι προσωπικού (αρχίζοντας από τη μελέτη της παρούσας κατάστασής τους) θα προσδιορίσουν τα κενά στις δυνατότητες και δεξιότητες σε σχέση με την πραγματικότητα της επιχείρησης. Επίσης το πρόγραμμα θα συμβάλλει στην εκπόνηση διαδικασιών επανακατάρτισης του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού και κατάρτισης των μελλοντικών εργαζομένων. Το αρχικό μοντέλο κατάρτισης προέρχεται από το ΕΤΡ ,και στην πορεία θα προσαρμόζεται στο περιβάλλον που λειτουργεί η επιχείρηση ( εθνικό, περιφερειακό, τοπικό , βιομηχανικό κλπ).
Ποια είναι τα αναμενόμενα αποτελέσματα του προγράμματος?
Τα εργαλεία και τα προϊόντα του παρόντος προγράμματος θα εκπονηθούν σύμφωνα με τις διαστάσεις και την αρχική κατάσταση της επιχείρησης. Θα περιλαμβάνεται υλικό σε έντυπη μορφή , οπτικοακουστικά μέσα ( τεχνικά εγχειρίδια, βιντεοκασέτες για τη διάχυση της εκπαιδευτικής κουλτούρας στις επιχειρήσεις κλπ) και πολυμέσα ( autoanalysis cd-roms, παρακολούθηση αναγκών και σχεδιασμό προγραμμάτων κατάρτισης). Επιπλέον, ένα μόνιμο debate forum θα αναπτυχθεί στο δικτυακό χώρο ,εν πρώτοις για να βοηθήσει τους επιχειρηματίες και το προσωπικό που είναι υπεύθυνο για τους ανθρωπίνους πόρους στη διαδικασία μάθησης και εκπόνησης των ΕΤΡ, και κατόπιν στη δημιουργία του προαναφερθέντος δικτύου. Από τη μια έχουμε άμεση σύνδεση ζήτησης ( ανάγκες κατάρτισης) και προσφοράς ( μεσολάβηση κατάρτισης). Από την άλλη έχουμε τη συνάντηση της πληροφόρησης για την αγορά εργασίας και τις ευκαιρίες απασχόλησης , τις δεξιότητες και την εμπειρία που μπορεί να προσφέρουν τα ιδρύματα κατάρτισης ( μαθητεία, σύμφωνα απασχόλησης κλπ.)
Ποιες είναι οι ειδικές μέθοδοι του προγράμματος?
Οι μέθοδοι θα είναι οι εξής: προσανατολισμός, αυτοεκπαίδευση, ομάδες-στόχοι, ενισχυμένη διδασκαλία, εξ αποστάσεως κατάρτιση, χρήση των προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής που θα επιτρέπουν τη σύγκριση της ιδιωτικής και στρατηγικής πληροφόρησης που στοχεύει στα θέματα κατάρτισης της επιχείρησης. Επιπλέον ένα δίκτυο κατάρτισης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ- ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ θα δημιουργηθεί με τη χρήση πληροφορικής , που θα επιτρέπει την άμεση ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ επιχείρησης και εκπαιδευτικού ιδρύματος , διαμέσου μιας διπλής γραμμής.

Ποιο είναι το πρόγραμμα εργασιών?
Η διαχείριση του προγράμματος καθορίζει τα ακόλουθα βήματα:

  • Ανάλυση της κατάστασης των επιχειρήσεων στους προαναφερθέντες κλάδους, με έμφαση σε εργαλεία κατάλληλα για τον προσδιορισμό των αναγκών κατάρτισης και το σχεδιασμό τους.
  • Προσδιορισμός πιλοτικών επιχειρήσεων στις οποίες είναι δυνατόν να εφαρμοσθούν εργαλεία για την ανάπτυξη του ΕΤΡ.
  • Προσανατολισμός εργαλείων/προσωπικού υπεύθυνων για το ανθρώπινο δυναμικό και την εμπλοκή του.
  • Ανάλυση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων με σκοπό τον καθορισμό στρατηγικών κατάρτισης: ιδιωτικά δεδομένα, ανάλυση του περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργεί η επιχείρηση=> αγορά, αγορά εργασίας, σχετική τεχνολογία κλπ, ανάλυση στρατηγικών επιλογών=> οργάνωση, προϊόντα –υπηρεσίες, αγορές, τεχνολογία, συμμαχίες κλπ. Εφαρμογή εργαλείων που υποστηρίζονται από τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας.
  • Εγκατάσταση των εργαλείων και έλεγχος διαμέσου πειραματισμού στις πιλοτικές επιχειρήσεις
  • Εγκατάσταση ενός δικτύου επιχειρήσεων που εφαρμόζουν ΕΤΡ και σύγκριση των πιθανόν προβλημάτων διαμέσου ειδικών ομάδων.
  • Διάχυση των εργαλείων και εφαρμογή στις επιχειρήσεις των προαναφερθέντων κλάδων , δια μέσου ενισχυτικής διδασκαλίας. Εισαγωγή των αποτελεσμάτων του πειραματισμού στο δίκτυο και προώθηση της συνεχιζόμενης κατάρτισης και εναλλαγή ιδρύματος κατάρτισης/ επιχείρησης με σκοπό να ανταποκριθούν στις προκύπτουσες ανάγκες κατάρτισης.
  • Διάχυση των εργαλείων διαμέσου των επαγγελματικών ενώσεων , συνδέσμων και του δικτύου του Public Education Dpt.
 
Designed By Net Media Lab of NCSR "Demokritos" Athens 2004